fredag den 27. januar 2012

DIY - lav selv lys

I denne mørke vintertid er det oplagt, at man pynter sit hjem
med stearinlys, og gerne rigtig mange på en gang ...

Jeg har valgt at lave dem i nogle smukke gamle kopper og
sukkerskåle, men alt kan næsten bruges ...


Så hvis du har lyst, er det meget nemt at lave sine
egne personlige lys af lysstumper ..

Jeg har købt en gammel gryde på loppemarked og bruger den
KUN til at smelte lys i ...
Man putter bare stumperne i gryden og lader det smelte
ved svag varme ...


Såsnart vægen er gjort klar, kan man begynde at hælde
den smeltede lysmasse i ...



Hæld massen op til lidt under kanten ...



Såsnart det er stivnet, klippes snoren over og lyset
er klart til at blive tændt ...



Smukt, ikke ???

Når min butik åbner, er det meningen at jeg vil lave rigtig mange
af disse lys til at stå og hygge rundt omkring ..
Man vil også kunne købe dem i butikken ...

Hermed ønskes i alle en rigtig god weekend ...

Kram fra Dorthe


6 kommentarer:

Indretning og ideer i sommerhusstil sagde ...

Hejsa takker for din søde kommentar vil glæde mig til at følge dig her på din fine blog.Har du set min Give away udtrækkes den 3 Knus Else

Solsikke sagde ...

Fandt lige tilfældigt din blog. :-)

Hvor fint med de hjemmelavede lys! Får lyst til at gå på jagt efter gamle fine kopper.

God weekend!

Kh. Solsikke

Anonym sagde ...

Heisann.
Så smart og lekkert. :))
Tusen takk for fine ord hos meg.
Klem fra Mette.

helle sagde ...

Sød ide til brug af de mange fine gamle skåle og kopper man får samlet sig!

God weekend...Helle:-

hobbyvimsa sagde ...

Hei høpp!!

Takk for smart tips.nydelige kopper!!

Velkommen som følger hos meg,håper du vil trives:)

Vi knottes!!

Ha en fin helg!!

Klem Linda:)

idémakeriet sagde ...

Tack för din söta hälsning.
Härligt de ljuskopparna är, jag har här också några udda koppar som jag tänkte fylla med stearin någon gång.
Jag har en hel pärm med olika idéer som jag någon gång vill göra, du vet det där med tiden som inte räcker till.
Ha det gott.
Kram gerda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...